PREVIEW:

 

 

THE VISITOR – Photoserie von Eva Kern

 

 

Bei den Menschen auf meinen VISITOR Photos handelt es sich um tatsächliche Besucher, also Personen, die für einen kurzen Zeitraum mit mir in diesen Räumen, diesem Haus waren.
Sie stehen oft, Erscheinungen gleich, in Ecken, hinter Tischen oder Vorhängen, in Fenstern.
Ich glaube, dass es unsichtbare aber dennoch fühlbare Spuren früheren Lebens in alten Häusern gibt.
Zeitweise besuchen uns die Vorbewohner und schauen uns zu, manchmal sehen sie uns auch an. Wir teilen ja etwas ganz  Wesentliches mit ihnen - unser Heim.

 

The persons in my VISITOR series are really visitors, people that spent a short time with me in these rooms, this house.
They stand, often ghostlike, in corners, behind tables or curtains, in windows.
I believe in the invisible but nevertheless sensible traces of former life in old houses.
From time to time the preinhabitants pay us a visit, they watch us or even sometimes look at us. We indeed share something most important with them- our home.

 

 

 

 

REVIEWS:

 

MY SECRET GARDEN

wiener zeitung

MY SECRET GARDEN engl

 

 

SEE WHAT I SEE

titelbild vernissage

 

p u r e

pure wiener zeitung